Google+'de paylaş:

Yaz başlasın - çok sayıda vitamin ve harika tariflerle!

Birçok insan için yaz, en güzel mevsimdir. Ancak sıcaklık ve güneş ışığı bizim için zararlı da olabilir. Elbette dikkat edilmesi gereken en önemli kural, çok içmektir! Ancak yemek konusunda da yaz boyunca vücudunuza iyilik yapabilirsiniz:

Termometre 25'in üzerine çıktığında, dolaşımımız normalden çok daha fazla efor sarfeder. Yeterli sıvı ve birçok B vitamini, gerekli enerjiyi sağlar. Aynı zamanda güneş de vücudu ve hepsinden önemlisi cildi olumsuz etkileyebilir. Bol C ve E vitamini ile cildimizi içten de besleyebiliriz. Çünkü bu vitaminler, serbest radikalleri etkisiz hale getirir ve cildin hücre yenilemesine yardımcı olurlar. Kalsiyum, magnezyum ve potasyum gibi mineraller de özellikle sıcak mevsimde önemlidir, çünkü aşırı terleme yoluyla vücuttan daha hızlı atılırlar.

Yaz aylarında güçlenebilmek için birkaç vitamin bombası istemez misiniz? Kikkoman size harika meyve ve sebzeler sunar - tabii ki doğru tarifler ve soya soslarımızla birlikte!

Avokado – çok özel bir meyve

Yaz mevsimi meyve zamanıdır! Özellikle dutsu meyveler (İng. berry) sıcak mevsimde popülerdir, çünkü hem inanılmaz lezzetli olurlar hem de harika renkleriyle göze hoş görünürler. Avokado, dutsu meyveler arasında özel bir yer alır. Güney Amerika'dan gelen bu meyvenin dış görünümü oldukça gösterişsizdir. Ama yeşilimsi sarı meyve özü birçok özelliğe sahiptir! Avokado, E ve B6 vitaminleri bakımından zengindir: 100 g avokado günlük ihtiyacın yaklaşık yüzde 20'sini kapsar ve böylece dolaşım ve cilt görünümü üzerinde olumlu bir etki yaratır. Ayrıca C vitamini açısından da çok zengindir: 100 g avokado, günlük ihtiyacın yüzde 10'unu sağlar. Avokado, kolesterolü düşürdüğü kanıtlanmış olan potasyum ve omega-3 yağ asitleri bakımından da zengin bir meyvedir. Sıcak yaz aylarında doğru enerji dozu için mükemmeldir!

Mango - sıcak günler için güneş sarısı güç demektir

Güneş sarısı meyve özüne sahip mango, başka bir süper meyvedir. Dünya çapında yetiştirildiği için tüm yıl boyunca bu lezzeti tadabiliriz. Bu harika meyve özellikle yaz aylarında çok popüler olup sadece serinletici bir atıştırmalık olarak değil, aynı zamanda çeşitli yemek tarifleri için de uygundur. Hepsinden önemlisi, zengin bir vitamin bombası olarak kendisini kanıtlamış durumda! Çünkü 100 g mango günlük C vitamini ihtiyacının neredeyse yüzde 40'ını ve A vitamini'nin neredeyse yüzde 60'ını sağlar. Ayrıca bol miktarda E, K ve B6 vitaminlerini de içerir. Bağışıklık sistemi, cilt ve gözler için faydalıdır! Kendinizi yenilemek ve aynı zamanda faydalı bir şeyler mi yapmak istiyorsunuz? O zaman mango tam size göre bir meyvedir! Kikkoman soya soslarımız ile hazırlanan salatalarımızı ve dip soslarımızı keşfedin.

Limon - bağışıklık sistemi için bir güçlü bir destek

'Ekşi ye, mutlu ol', Almanya'da kullanılan bir deyimdir. Üstelik bu deyim doğrudur ve aynı zamanda fit kalmanızı da sağlar! Çünkü limon, vücut direncine iyi bir destek sağlayan sevilen bir meyvedir. Bu durum sadece kış ayları için değil her zaman geçerlidir. Sonuçta sadece sıcak limon olarak içilmez! Yaz aylarında limon suyu veya rendelenmiş kabuğu, yemeklere özel bir püf noktasının yanısıra doğru miktarda vitamin de verir. Çünkü 100 g taze limon günlük C vitamini ihtiyacının yüzde 50'sini içerir - ve bu konuda en üst sıralarda yer alır! Yani limonu, yaz sofranızdan eksik etmeyin! Örneğin hafif bir makarna yemeği veya ferahlatıcı bir chutney’de deneyin.

Ispanak - yeşil enerji bombası

Yaz aylarında, sebzeler genellikle hak ettikleri ilgiyi görmez. Ya mangal keyfi yaparken ızgara sebze olarak ya da garnitürdeki salata olarak sofrada yer alırlar. Oysa yaz mevsiminin size sunduğu harika taze sebzeler var! Örneğin, çeşitli tariflerde kullanılan ıspanak. Yaz için mükemmel bir sebzedir, çünkü ıspanak B vitaminleri ve C vitamini bakımından zengindir ve böylece dolaşıma ve cilde iyi gelir. Ek olarak, bol miktarda potasyum, kalsiyum ve magnezyum sağladığından sıcak bir yaz günü için mükemmeldir!

Brokoli - büyük etkiye sahip küçük çiçek

Diğer bir vitamin bombası ise parlak yeşil brokolidir. Küçük çiçekleri tabakta her zaman iştah açıcı görünür ve vücuda bol miktarda vitamin ve mineral sağlar. Çünkü 100 g brokoli, günlük A vitamini gereksiniminin yüzde 40'ını ve C vitaminin yüzde 60'ını içerir ve ayrıca kalsiyum gereksinimin yüzde 10'unu karşılar. Yazın bir porsiyon brokoli ile cildiniz ve dolaşımınız güçlenir, sıcak bir gün için yeterli enerjiniz olur! Kikkoman yemek tariflerine bir göz atın ve mesela harika bir brokoli pesto ya da çam fıstıklı brokoli hazırlayarak bağışıklık sisteminize bir iyilik yapın.

Havuç - çok yönlü, renkli bir sebze

Havuç, her mevsimde harika bir yiyecektir! Bu kırmızı-turuncu sebze, yaz aylarında taze bir salata hazırlamak için kullanılır veya ızgarada dilimler veya şeritler halinde pişirmek için idealdir. Havuç sayesinde özellikle gözleriniz çifte bayram yaşar! Çünkü 100 g havuç, görme ve bağışıklık sistemi için gerekli günlük A vitamini ihtiyacını içerir. Ayrıca havuç, C ve E vitaminleri açısından da ön plana çıkan bir sebzedir. Ek olarak, potasyum ve kalsiyum ile bazı B vitaminleri de içerir. Yani havuç renkli ve çok yönlü bir sebzedir! Harika soya soslarımız ile hazırlayabileceğiniz değişik ve ilginç tarifleri, Kikkoman yemek tariflerinden öğrenebilirsiniz.