Marka & Logo

Marka & Logo

Kikkoman sadece birkaç orijinal soya sosu markasından biridir. Tüm dünyadaki insanlar tarafından bilinir ve kalitesi ile takdir edilir. Yüzyıllardan beri, özellikle Japonya'da, Asya mutfağını tatlandırmak için Kikkoman doğal fermente soya sosu kullanılmaktadır. Kikkoman soya sosu bugün Akdeniz'den İskandinavya'ya ve Asya'dan Amerika'ya kadar birçok ülkede yemeklerin tadını güzelleştiriyor. Kikkoman'ın soya sosunda dünya lideri olması bu yüzden tesadüf değildir.

Bunların hepsi adında saklıdır

Kikkoman adının, birçok Japon isminde olduğu gibi, özel bir anlamı vardır. "Kikko", Japonca'da kaplumbağa kabuğu, "man" ise 10.000 anlamına gelir. Bir Japon efsanesine göre, kaplumbağalar 10.000 yaşına kadar yaşar ve şans, başarı ve uzun ömürlülüğü temsil ederler. Bütün bunlar bir şirketin istediği şeylerdir, bu yüzden Kikkoman adı ve logosu yıllar önce geliştirildi. Karakteristik altıgen, sembolik bir kaplumbağa kabuğunu temsil eder ve "gelenek" ile "inovasyonu" birleştiren Japon Kanji sembolü de 10.000 sayısını simgeler.

Hayat dolu ve modern bir şirket logosu

Her Kikkoman şişesi, tanınan siyah Kikkoman logosunu taşır. 2008'de ek bir turuncu logo tanıtıldı. Turuncu, bize güneşi veya alevi hatırlatan sıcak bir renktir. “İyi sağlık”, “genç tazelik” ve “canlılık” ifadelerini temsil eder. Yeni logo ve rengi özeldir, çünkü turuncu rengin iştah açıcı özellikleri de var.